Accountant voor zelfstandig professionals
Wij hebben ze steeds meer als klant. (hoog) Opgeleide professionals die niet kiezen voor loondienst maar voorzichzelf beginnen en zich gaan uitlenen aan diverse opdrachtgevers. Dit in vele branches van bouw, finance, recht tot IT.
De omzet en bijbehorende belastingclaim is vaak hoog. Dus ze zijn op zoek naar een kundig adviseur om hun belastingzaken te behartiggen maar niet op zoek zijn naar (grote) onpersoonlijke afstandige accountantskantoren.
Belastingadvies consultants
Er zijn bij de belastingdienst twee smaken. Er wordt onnodig veel belasting betaald en de belastingdienst zal niet over de vloer komen. Of er wordt te weinig belasting betaald en er volgt een belastingcontrole met alle bijkomstige gevolgen. Beide smaken zijn niet wenselijk en dat is waar wij in beeld komen.
De belastingwetten zijn voor kleine bedrijven vrijwel identiek aan die van grote bedrijven. Dus de eisen van de belastingdienst zijn hoog. Wij adviseren elke consultant om minimaal eenmaal per jaar de jaarcijfers en belastingaangiftes te laten controleren (of opstellen) of het belastingtechnisch optimaal geregeld is. Met als gevolg geen discussie te krijgen met de belastingdienst. Wij denken met jou mee welke kosten en aftrekposten er mogelijk zijn, welke wijzigingen in de regelgeving optreden en of er nog iets moet veranderen in de bedrijfsstructuur. Moet ik ondernemen in eenmanszaak of juist in een B.V? (of twee of drie?). Iets wat ook jaarlijks weer opnieuw moet worden beoordeeld.
Maar ook bieden wij ondersteuning bij de overige uitdagingen als ondernemer. Denk hierbij aan aandachtpsunten zoals arbeidsongeschiktheid, testamenten, pensioen, aan- en verkoop van een bedrijf, personeel en juridische zaken. Daarnaast waarborgen wij jouw dossier voor de zeven jaar bewaarplicht. Dus mocht er een belastingcontrole komen dan kunnen wij eenvoudig het dossier overhandigen en antwoord geven op alle vragen.
Boekhouding consultants
Een goede accountant is belangrijk elke consultant. De administratieve lasten zijn beperkt in omvang. Het aantal in- en verkoopfacturen is op jaarbasis meestal niet meer dan honderd stuks. Het verwachte resultaat is ook eenvoudig inzichtelijk te maken. Als er circa 20% wordt gereserveerd voor de omzetbelasting (BTW) en (meestal rond de) 40% voor de inkomstenbelasting (en vennootschapsbelasting) dan kunnen er geen onverwachte financiële tegenvallers zijn. Met een eenvoudig boekhoudprogramma kunnen de omzet en kosten goed inzichtelijk worden gemaakt. Mocht je geen affiniteit hebben met het voeren van een administratie of jouw kostbare tijd beter willen besteden dan kunnen wij deze werkzaamheden uiteraard ook overnemen.
Belastingaangifte consultant
Het invullen van de belastingaangiftes is vaker al wat complexer.
Veelal gaat dit over de aangifte omzetbelasting per kwartaal en jaarlijks de aangifte inkomstenbelasting. Als er sprake is van een besloten vennootschap dan komen daar nog aangiftes loonbelasting, vennootschapsbelasting en eventueel dividendbelasting bij. De omzetbelasting is meestal wel te overzien en met een avond puzzelen lukt het ook om de aangifte inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting in te vullen. Dus waar heb jij dan een accountant voor nodig?
Vaak worden er aftrekposten over het hoofd gezien of kunnen de belasting worden geoptimaliseerd. Hiervoor kijken wij, van LEF Accountants, met je mee. Ook wijzen wij op de overige aanwezige aandachtspunten in de belastingaangifte. Bijvoorbeeld verkapt dienstverband of privégebruik auto.
Loonadministratie consultant
Onderneem jij middels een besloten vennootschap, dan is het voeren van een loonadministratie ook noodzakelijk. Ook deze kunnen wij voor jou uit handen nemen en
Samenwerken met LEF Accountants
Onze dienstverlening stemmen we volledig af op jouw wensen. Wil je dat wij de volledige boekhouding verzorgen, inclusief jaarrekening, belastingaangiftes (omzet-, inkomsten- en vennootschapsbelasting) én bijbehorend advies en besprekingen? Dat kan.
Wil je liever zelf (of via je administrateur) de boekhouding en btw-aangiftes doen, terwijl wij jaarlijks controleren of alles klopt en je belastingtechnisch optimaal zit? Ook dat is mogelijk – inclusief het opstellen van de jaarrekening en het verzorgen van de aangiftes inkomstenbelasting. Elk bedrijf is uniek en iedere ondernemer heeft zijn eigen wensen. Daarom zijn onze tarieven altijd maatwerk.
Een (indicatie) van onze tarieven kun je vinden op onze tarieven pagina
Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek en offerte.
Wij Roy (links) en Peter (rechts) zijn twee ervaren bedrijfsadviseurs. Wij focussen ons naast de traditionele dienstverlening (administratie, jaarwerk en belastingaangiftes) op advies. Zodat je voldoet aan wet- en regelgeving, maar ook de beschikking hebt over een financiële rechterhand. Iemand die betrokken is bij je business en jou daarom van maatwerk financieel en fiscaal advies voorziet. Zodat jij niet alleen zo min mogelijk belasting betaald, maar ook jouw ondernemersdoelen kan behalen.
Peter van Aarle:
peter@lefaccountants.nl
06-54320915
Roy Hoskam:
roy@lefaccountants.nl
06-43789083
Klinkt goed? Of heb je vragen? Neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek